مصاحبه آرشیو خبر ها
برای پیشرفت بدنبال نگرشی تازه هستیم [بخش دوم و پایانی]

برای پیشرفت بدنبال نگرشی تازه هستیم [بخش دوم و پایانی]

ادامه مصاحبه مفصل جوزپه ماروتا، مدیر ورزشی باشگاه یوونتوس:

 

تمامی بازیکنان جوانتان در حال بازی کردن هستند، می دانید که چه زمانی از آن ها استفاده خواهید کرد؟

 

ما توجه زیادی به پرورش در ایتالیا داریم زیرا اعتقاد داریم که جوانان ایتالیایی واقعا کیفیت قابل توجه ای دارند. در گذشته این را انجام دادیم و در این فصل هم انجام خواهیم داد. پیدا کردن فضا در یووه آسان نیست زیرا که پوشیدن سریع لباس یوونتوس بسیار سنگین و سخت است و برای کسی است که آب دیده شده باشد.

 

ماروتا ادامه می دهد:

 

تجربه ای که روگانی با آمدن به تیم به ما داده است، با اینکه کم بازی کرده است اما عملکردش قابل توجه بوده. اینکه آن ها در سایر تیم ها بازی می کنند به این معنی است که در طول این مدت مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرند و ثابت شود جز بازیکنان جوانی هستند که می توانند به قهرمان تبدیل شوند.

 

برردی 100% در یووه بازی خواهد کرد؟ موراتا چقدر شانس این را دارد که در یووه بماند؟

 

برردی مطمئناً یکی از سرمایه های مثبت فوتبال جوانان ما است، اما 100% غیر ممکن است زیرا ما با باشگاه ساسولو رابطه بسیار خوبی داریم و همه چیز شفاهی است و نه چیز دیگری. پس از آن اراده بازیکن است ما با برردی صحبت خواهیم کرد در صورتی که پیش از آن با ساسولو حرف زده باشیم.

 

موراتا؟

 

بندی در قرارداد موراتا است که می گوید رئال حق خرید مجدد موراتا را دارد و می توانند او را برگردانند اما این مربوط به یک زمان مشخص میشد که برای سال قبل بود و موراتا هم به مادرید نرفت. رئال به زودی برای او تماس برقرار خواهد کرد اما ما به داشتن او اصرار زیادی داریم زیرا موراتا بازیکن جوان و به همان اندازه مهمی برای ماست.

 

رئیس شدن ندود آسان تر بود و یا برگشت کونته به یوونتوس؟

 

نمی دانم، من نمی توانم این را مقایسه کنم. مطمئناً ما در مورد دو آدم فوق العاده حرفه ای صحبت می کنیم و اینکه آینده یوونتوس چه خواهد شد را من واقعا نمی دانم.

 

میلان در حال حاضر بدترین حریف برای ناپولی است؟

 

میلان در شرایط خوبی است اما من فکر می کنم که همه حریف ها در نهایت سخت هستند. من بخوبی به یاد میاورم بازی سال قبل مقابل پارما را که عملا سقوط کرده بود، شاید در این بازی ها انتظار نتایج عالی و پر گل می رود اما بعد از این بازی مشخص شد که شگفتی نتایج مقابل تیم های کوچک باورنکردنی است. من می گویم که هنوز هم روزهای زیادی مانده و امتیازات زیادی باقیست، هنوز هم رقابت وجود دارد و زود است. فکر می کنم که این بازی برای قهرمانی، تعیین کننده نخواهد بود.

 

میلان تنها در زمین مسابقه هم رقیب نیست و در امور تصمییم گیری هم با هم فاصله دارید..

 

من از منافع باشگاه های بزرگ صحبت می کنم، فکر می کنم که در بحث حق پخش تلویزیونی باید درآمدها کمی منظم تر باشد. تیم های 7 خواهر یک جا و 13 تیم دیگر در یک گروه.

 

یوونتوس و رُم در یک سمت قرار دارند و در روبروی شما گالیانی و لوتیتو و..

 

فکر می کنم که این بخشی از همان چشم انداز فوتبال فوتبال اروپا است، چرا که نباید فراموش کنید که شرکت در مسابقات اروپایی مثل لیگ قهرمانان اروپا تا چه حدی می تواند برای باشگاه شرکت های وابسته مهم باشد. می دانید که امروز ما در رده بندی سهمیه چهارم هستیم و دو تیم مستقیم و یک تیم با بازی پلی آف به لیگ قرمانان می رود.

 

مدیر ورزشی یووه ادامه داد:

 

پس مشخص است که ما با اینتر، میلان و رُم برای بهبود وضعیت تیم های ایتالیا در شرکت بیشتر در مسابقات بین المللی در یک جبهه متحد هستیم. اما رقابت هم وجود دارد و در این بین تنها یک ضدیت سالم است. فوتبال ما در یک پیچ کوچک قرار دارد که در آن صحبت از پول خیلی کم و حرف از سیاست زیاد است و نه اصلاحات. ما باید برای یادگیری به بیرون از کشور نگاه کنیم، بخصوص برای افزایش و تامین منابع. به علاوه برای حق پخش تلویزیونی و فروش محصولاتمان. ما فوتبال حرفه ای داریم که با مشارکت تیم های بسیار زیادی است و عملاً 96 تیم حرفه ای داریم و کشور ایتالیا دیگر قادر نیست از این قالب حرفه ای فوتبال حمایت کند پس باید بسیاری از چیزها را بررسی و ارزیابی کنیم. Melandri قانونی است که باید در آن تجدیدنظر شود، قانون 91 ما که از سال 1981 وجود دارد و بسیاری چیزهای اینگونه. یوونتوس همیشه از طرف رئیس برای انجام اصلاحات فعال بود، امیدوارم که سایر اعضا هم قادر به درک این موضوع باشند که ما همه با یکدیگر در یک جبهه مشترک برای انجام دادن چیزی هستیم که به نظر من یک رشد سریع در فوتبال نسبت به کشورهای دیگر است.

 

ناپولی ― میلان؟

 

واضح است که ما دوست داریم میلان یک نتیجه خوب بگیرد اما این برای قهرمانی سرنوشت ساز نیست، با آرامش زیادی این بازی را می بینیم و در واقع بیشتر به بازی مهمی که روز بعد در لیگ قهرمانان خواهیم داشت تمرکز داریم.

 

یوو ― اینتر بسیار پُر تنش است..

 

به هر حال به آن دربی ایتالیا گفته می شود، بعد از کالچوپولی هم فضای مسموش بیشتر شده است. من نمی خواهم که بازش کنم، اگر در آن آرامش و دوستی برقرار نیست دلیلش رفتار غیر دوستانه بین دو باشگاه بوده است.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: